У
процесі впровадження й удосконалення технологій командної роботи в структурі
організації інклюзивного навчання освітній заклад отримав вагомі та ефективні результати:
1. Побудована
й функціонально завершена робота щодо створення цілісного освітнього середовища, яке відповідає потребам
і можливостям кожної дитини, незалежно від особливостей її психофізичного
розвитку.
2. Удосконалені
запропоновані технології та моделі, які уособлюють теоретико-експериментальні
дослідження, конкретні засоби упровадження їх в освітню практику навчальних
закладів.
3. На
базі навчального закладу у хмарному інформаційному просторі створений портал
«Інклюзивна освіта КЗ «ЗСЗШІ «Джерело» ЗОР», що є соціальним і інформаційним
ресурсом для надання методичної та психолого-педагогічної допомоги не лише учасникам шкільної команди підтримки, а й усім зацікавленим суб’єктам
освітнього простору міста, області, країни задля забезпечення дистанційної взаємодії
та можливості всебічно і гнучко вирішувати актуальні проблеми інклюзивного
навчання.
4. Завдяки
розробленій структурі організації та технологіям командної роботи в
інклюзивному просторі навчального закладу всебічно охоплюються найважливіші
сфери розвитку школярів: сенсорного, мовленнєвого, пізнавального,
особистісного.
5. Значно
підвищився навчально-виховний потенціал родин, де виховуються діти з особливими
освітніми потребами (психологічний мікроклімат, культурно-освітній рівень,
рівень домагань щодо дитини).
6. Підвищилась
загальна та управлінська компетентність педагогічного колективу в управлінні
процесом корекційно-реабілітаційної роботи в навчальному закладі.
7. Створена
нова, більш гнучка варіативна система освітніх послуг у наданні корекційної
допомоги учням із порушеннями психофізичної сфери, а також зросла допомога
батькам у формуванні в них адекватного розуміння реалій нових підходів до
освітнього процесу.
8. Відбулися
позитивні зміни в динаміці щодо активізації компенсаторних механізмів
вихованців, спрямованих на соціалізацію і подальшу інтеграцію в соціум.
9. Надані
пріоритети основним базовим принципам діяльності
команд підтримки учня:
• ефективна
співпраця членів команди, професійне керівництво їх діяльністю з боку
адміністрації;
• педагогічна
діяльність, підпорядкована чіткому плану роботи, застосованому на об’єктивній
інформації про індивідуальні особливості учня у його психологічній та
навчальній діяльності;
•
чітко
визначені обов’язки членів команди;
• зміст
індивідуального навчального плану учня (ІНП) тісно пов’язаний з індивідуальною
програмою розвитку (ІПР) корекційного напрямку, спільно розробленого
членами базової та шкільної команд підтримки для кожного учня;
• забезпечено
постійний обмін інформацією між усіма членами команд підтримки.
10. Визначені базові показники
результативності командної роботи в навчальному заклад:
• ефективність
спільної роботи фахівців та батьків, яка виявляється в соціально-психологічній
адаптованості учня, позитивній динаміці його навчальних та виховних досягнень;
• підвищення
активності батьків учнів, залучення їх до освітнього процесу;
•
отримання
задоволення учасників команди від спільної діяльності;
• участь
усіх учасників команди у напрацюванні рішень, стосунків, побудованих на повній
довірі;
• позитивна
мотивація спільної діяльності та професійного спілкування.
Практичне значення досвіду роботи полягає у тому, що розроблена технологія в
цілому, форми і методи командної роботи зокрема, можуть бути використані в усіх
закладах дошкільної та загальної середньої освіти, інститутах післядипломної
педагогічної освіти.
Немає коментарів:
Дописати коментар