Освіта Запорізького краю - 2018. Номінація «Інноваційні підходи до розбудови інклюзивної освіти як умова розвитку соціальної компетентності дітей і молоді з особливими потребами»
Результативність та ефективність досвіду

У процесі впровадження й удосконалення технологій командної роботи в структурі організації інклюзивного навчання освітній заклад отримав вагомі та ефективні результати:
1.   Побудована й функціонально завершена робота щодо створення цілісного  освітнього середовища, яке відповідає потребам і можливостям кожної дитини, незалежно від особливостей її психофізичного розвитку.
2.    Удосконалені запропоновані технології та моделі, які уособлюють теоретико-експериментальні дослідження, конкретні засоби упровадження їх в освітню практику навчальних закладів.
3.     На базі навчального закладу у хмарному інформаційному просторі створений портал «Інклюзивна освіта КЗ «ЗСЗШІ «Джерело» ЗОР», що є соціальним і інформаційним ресурсом для надання методичної та психолого-педагогічної допомоги не лише учасникам шкільної команди підтримки, а й усім зацікавленим суб’єктам освітнього простору міста, області, країни задля забезпечення дистанційної взаємодії та можливості всебічно і гнучко вирішувати актуальні проблеми інклюзивного навчання.
4.         Завдяки розробленій структурі організації та технологіям командної роботи в інклюзивному просторі навчального закладу всебічно охоплюються найважливіші сфери розвитку школярів: сенсорного, мовленнєвого, пізнавального, особистісного.
5.  Значно підвищився навчально-виховний потенціал родин, де виховуються діти з особливими освітніми потребами (психологічний мікроклімат, культурно-освітній рівень, рівень домагань щодо дитини).
6.    Підвищилась загальна та управлінська компетентність педагогічного колективу в управлінні процесом корекційно-реабілітаційної роботи в навчальному закладі.
7.     Створена нова, більш гнучка варіативна система освітніх послуг у наданні корекційної допомоги учням із порушеннями психофізичної сфери, а також зросла допомога батькам у формуванні в них адекватного розуміння реалій нових підходів до освітнього процесу.
8. Відбулися позитивні зміни в динаміці щодо активізації компенсаторних механізмів вихованців, спрямованих на соціалізацію і подальшу інтеграцію в соціум.
9.          Надані пріоритети основним базовим принципам діяльності команд підтримки учня:
  ефективна співпраця членів команди, професійне керівництво їх діяльністю з боку адміністрації;
 педагогічна діяльність, підпорядкована чіткому плану роботи, застосованому на об’єктивній інформації про індивідуальні особливості учня у його психологічній та навчальній діяльності;
      чітко визначені обов’язки членів команди;
 зміст індивідуального навчального плану учня (ІНП) тісно пов’язаний з індивідуальною програмою розвитку (ІПР) корекційного напрямку, спільно  розробленого членами базової та шкільної команд підтримки для кожного учня;
   забезпечено постійний обмін інформацією між усіма членами команд підтримки.
10.  Визначені базові показники результативності командної роботи в навчальному заклад:
     ефективність спільної роботи фахівців та батьків, яка виявляється в соціально-психологічній адаптованості учня, позитивній динаміці його навчальних та виховних досягнень;
  підвищення активності батьків учнів, залучення їх до освітнього процесу;
      отримання задоволення учасників команди від спільної діяльності;
  участь усіх учасників команди у напрацюванні рішень, стосунків, побудованих на повній довірі;
 позитивна мотивація спільної діяльності та професійного спілкування.
Практичне значення досвіду роботи полягає у тому, що розроблена технологія в цілому, форми і методи командної роботи зокрема, можуть бути використані в усіх закладах дошкільної та загальної середньої освіти, інститутах післядипломної педагогічної освіти.

Немає коментарів:

Дописати коментар